I'm feeling good

Klockan är sex på morgonen och jag stuttsar runt på jobbet. Mina arbetskamrater ler åt mig samtidigt som en våg av förvirring lyser i deras ögon, de ställer sig frågan om jag är hög, full eller bara hinkat kaffe hela natten eftersom det inte är mänskligt att vara så pass morgonpigg som jag lyckas vara jämt.

När man sedan promenerar hem i solsken från jobbet, brevid åkrar med utslagna blommor, känns livet fint. Som den frukostvärdinna i toppklass som jag är gjorde jag riktigt bra ifrån mig på jobbet idag, vilket resulterar i att jag får mer ansvar och mer jobb - Jag närmar mig alltså, sakta men säkert, alla mina resor som ligger och väntar på mig.

Allmänt förvirrad och tankspridd som jag också är har jag dock yrat runt en hel del idag. Gått in i saker, slått mig x antal gånger och lyckats hälla två stora slevar vaniljsås över en (min) portion med fisk och potatis, istället för att hälla den över en (också min) äppelkaka. Tonfisk och vaniljsås? Prova om du vill men av egen erfarenhet kan jag säga att det inte är någon höjdare precis.

Nu ska jag tvätta bort lukten av pastrami från mina fingrar och åka och pröva min balklänning.

Au revoir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0