Åttahundrasextio kalorier

Man möter ganska underliga personer på mitt jobb som man kan skratta lite åt om man inte har något bättre för sig. Jag har inget bättre för mig.

När jag dukar av ett bord sitter det en äldre kvinna med sin man mittemot sig, de äter under stor tystnad.
Plötsligt hör man en stor suck från damen som säger "860 kalorier". Hon säger det långsamt för att orden verkligen ska sjunka in: åååååttahuuuundra sextiooooo kalloooooorieeeeer. Därefter tittar hon på sin man som drar en ännu djupare suck och svarar "hmmmm". Sedan petar de vidare maten.

Jag ler hela vägen in till köket och tänker på den uttråkade mannen som förmodligen lyssnat på hennes bantningstjat i många, många år. Jag ser framför mig hur han en dag får nog när han hör ordet "kallori" och välter hela bordet över sin fru, säger några väl utvalda ord, för att sedan ta sitt pack och pack och dra till Ibiza för att gå på stippklubbar tills han dör.

På tal om bantning, har vi ett härligt citat som sitter på väggen i köket: "Den enda dåliga mat som finns är förgiftad mat". Åt detta ler jag stort när jag äter mina VITA frallor med OST och SMÖR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0