Apan, kycklingen, isbjörnen och jag.

Min brors flickvän har flyttat in i hans rum och med sig har hon sina djur. Vilket för mig in på ett väldigt kärt ämne för mig: mina framtida husdjur. Filip brukar ha mycket kul åt mina drömmar men viktigt att poängtera är att jag är fullt seriös med mina väl utvalda husdjur. Framförallt vill jag ha en tiger, en isbjörn och en apa. För mitt eget bästa borde jag kanske avsluta min lista där för att inte förlora all eventuell respekt ni kanske har för mig men nu struntar vi helt enkelt i det. Näst på tur står kycklingar. Jag vill ha mängder med små gula, lurviga kycklingar. De ska helst inte växa upp, för jag är inte intresserad av några vuxna kycklingar. Efter det vill jag ha ett lejon, en björn, en giraff, en panter, en koala, en tvättbjörn, mängder med katter, en schäfer, en talande papegoja och en gris.

Denna lista brukar fyllas på efter hand men så här ser den ut för tillfället. Föreställ er nu hur mitt hus kommer se ut. Hur alla dessa djur och jag ska leva i symbois tillsammans. Hur tigern och jag ligger sked och sover samtidigt som det klättrar kycklingar över våra ryggar.

Ser ni det?
Visst är det underbart!

Kommentarer
Postat av: filippa

jag ser det!

2008-05-04 @ 20:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0