The loser takes it all

När man borde plugga finns det oändligt många saker man plötsligt kommer på att man istället kan göra.
Vad det blir varierar från dag till dag men idag blev det Mario kart hos Filip. Som för övrigt är en dålig vinnare och jag är en bra förlorare, eftersom det är det jag oftast gör. Förlorar alltså.

Det är med ett leende på läpparna jag kör in sist för femtionde gången.
Det är med sur min Filip konstaterar att han inte får något pris eftersom han redan vunnit denna tävlingen innan. Och sen skrattar vi lite, åt hur dålig jag är. Också suckar Filip lite, eftersom han tycker att det är tjatigt att vinna hela tiden.

Jag säger som Peggy alltid gjorde när hon kom hem efter en koståkningstävling "Jaa... Någon måste ju komma sist"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0